نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

نشست انبوه‌سازان با کمیسیون عمران مجلس در مشهد| وزارت راه از ظرفیت انبوه‌سازان در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند

  • کد خبر: ۱۳۱۸۰۲
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
نشست انبوه‌سازان با کمیسیون عمران مجلس در مشهد| وزارت راه از ظرفیت انبوه‌سازان در طرح نهضت ملی مسکن استفاده کند
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انبوه‌سازان ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای قانون جهش تولید مسکن دارند، گفت: وزارت راه باید به لحاظ فنی و تخصصی صلاحیت انبوه‌سازان را بررسی کرده و به آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت مسکن به صورت مشارکتی کمک کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا رضائی کوچی در تشریح نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انبوه‌سازان مسکن گفت: یکی از ظرفیت‌های قوی کشور برای اجرای قانون جهش تولید مسکن استفاده از شرکت‌های انبوه‌سازان بوده که توانایی قابل قبولی در ساخت مسکن دارند و حتماً باید از این ظرفیت استفاده شود، اما متأسفانه مغفول مانده و به درستی از آن بهره‌مند نشدیم.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انبوه‌سازان تنها نباید نقش پیمانکاری داشته باشند بلکه باید در ساخت واحد‌های مسکونی نیز مشارکت داشته باشند، افزود: انبوه‌سازان آمادگی سرمایه‌گذاری و مشارکت در ساخت واحد‌های مسکونی را دارند لذا هنگامی که بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حوزه مسکن همکاری نمی‌کنند، ما می‌توانیم سرمایه انبوه‌سازان را به سمت اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی هدایت کنیم و پس از تکمیل آنها، سهم خودشان را بردارند.

وی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی باید به لحاظ فنی و تخصصی صلاحیت انبوه‌سازان را بررسی کرده و به مجموعه‌هایی که توانایی لازم را دارند مجوز ارائه کرده و به آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های ساخت مسکن به صورت مشارکتی کمک کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: در جلسه امروز، انبوه سازان نیز دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح کردند که یکی از موضوعات نبود قیمت تمام شده مشخص ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن بود و آن‌ها  نمی‌دانستند با چه مبلغی قرارداد بسته و شروع به کار کنند. یکی از دلایل نبود قیمت تمام شده قطعی، وجود تورم در کشور و شناور بودن قیمت مصالح است. کمیسیون عمران تأکید دارد قیمت مشخصی،  تعیین شده و وزارت راه و شهرسازی انبوه‌سازان را برای ساخت و ساز یاری کند.

رضایی کوچی در خصوص گزارش مدیر کل صنعت و معدن  استان خراسان‌رضوی درباره قیمت مصالح ساختمانی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از عوامل مهم و اساسی در قیمت تمام شده ساخت مسکن نرخ مصالح ساختمانی است، تاکید داریم این محصولات باید با قیمت مناسب در اختیار مردم و سازندگان قرار بگیرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه ثبات در قیمت مصالح ساختمانی یکی از شروط اصلی کمیسیون عمران هنگام اخذ رای اعتماد وزیر صمت بود  اظهار کرد: در استان خراسان رضوی حدود ۸ کارخانه سیمان و دو کارخانه فولاد وجود داشته که طبق گزارش ارائه شده مصالح ساختمانی به صورت میانگین ۱۰ الی ۱۵ درصد طی سال گذشته افزایش قیمت داشته است. در کل عملکرد وزارت صمت در حوزه کنترل قیمت مصالح ساختمانی مثبت بوده و بخشی از افزایش قیمت‌ها متاثر از تورم موجود در کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->